Posté le: Mar 05 Aoû, 2014 15:29 PM Sujet du message:
C'est impressionnant, on peut voir le niveau de detail rien qu'avec les textures.
Mais on est en 2014, le texture blending existe et rendrait les rochers plus realistes et integres a l'environnement ! (les plantes aussi, tant qu'on y est)
Posté le: Mar 03 Mar, 2015 22:14 PM Sujet du message:
Une update !
D'autres images format "timbre poste" :
Le bôooo T-Shirt pour les backers qui ont en droit :
Cyan a écrit:
Hey, Backers,
Sorry these updates aren’t more frequent, but we’ve definitely been preoccupied with Obduction production! So much has been going on here at Cyan - grab your towel, and we'll try to get you caught up.
First off, back in December we had a big “come to edit” meeting. We somewhat purposely over-designed Obduction knowing that the time would come to hone, cull, and machete our design down to just the good stuff. Those editing meetings (whether for movies, books, or games) are always difficult, but what comes out on the other end is so much better. Well, Obduction came through with flying colors, and we’re all really pleased with its more chiseled look and feel.
Secondly, one of the things that became evident during the editing was that the characters in Obduction could be represented both more realistically and more efficiently by using live action video. We made that decision and haven’t looked back. We are having some fun delving into the VR aspect of what live action characters mean - with some pretty cool early results. Look for more technical details in an upcoming Dev Blog post.
Next, production is really ramping up. We’ve pulled a couple more people onto our art team, and two more artists are starting soon. (Stay tuned for more updated team information.) We’re making art passes to build out the modeling, and we’ve included a few of these early screenshots, so you can get a taste of where things are at. Remember, these are just from our first modeling pass and don’t include textures, but we hope you can start to visualize just how cool Obduction is going to be!
In addition to art, we’re continuing to flesh out game play and features. We’re making efforts to keep the game playable even as we start detailing the art. This lets us conduct behind-the-back pre-alpha play testing to make sure our design choices are okay and make any adjustments necessary. We’ve already made some of those adjustments and expect to make more to fine tune the flow and mechanics of the experience.
Exclusive backer T-shirts! Yep, we're way behind on those. We're locking down the look, production, and shipping, and we're happy to show you the front of the T-shirt design. We feel like our backers are part of the Obduction tour, so we're having some fun representing that with this hoopy frood T-shirt design. The back of the shirt has more "tour" design. It will only be available to applicable Obduction backers ($120 Tier and Add-on) and not to the public.
Lastly, it feels like we’re reaching a stage where there’s a certain energy around the office. The Obduction skeletal structure that we started with is beginning to feel more fleshed out - like it’s happening! Thanks for your support in this endeavor - we can’t wait to show you more. So long (for now) and thanks for all the fish.
The Cyan Obduction Team
P.S. For Myst fans, don’t forget this year's Mysterium in Boston! Obduction backers who register before April 1 can save $5 off of the premium registration cost by using “SPACEPINECONES” when registering.
Posté le: Mer 04 Mar, 2015 19:17 PM Sujet du message:
Vincent a écrit:
Je sens que ce jeu fera un carton !
Certainement car il sera surement magnifique. Une vitrine, une référence pour les jeux à venir. Mais nous plongera-t-il autant que l'esprit Myst, car Obduction n'est pas un Myst, c'est le risque que je crains...
Posté le: Jeu 05 Mar, 2015 22:56 PM Sujet du message:
C'est bon, on peut faire confiance a RAWA pour un monde interessant, c'est meme plus facile que d'etendre l'univers myst en restant coherent :) _________________ KI#15536
Inscrit le: 18 Oct 2006 Messages: 581 Localisation: au pays des montres et du chocolat!
Posté le: Dim 22 Mar, 2015 11:15 AM Sujet du message:
pour ma part je trouve bizarre la différence entre les premières images, celles très modernes et cette dernière!
En somme on doit s'attendra à quoi dans ce jeu ? des images à la "Myst" ou d'un jeu complètement différent ? _________________ La vie n'est pas une destination ;
elle est le voyage !
Inscrit le: 07 Mai 2012 Messages: 148 Localisation: Terre
Posté le: Dim 22 Mar, 2015 13:47 PM Sujet du message:
Ils ont dit que c'était encore en cours de réalisation. Et peut-être qu'ils ne feront pas non plus quelque chose de très photoréaliste, mais peut-être avec un léger aspect "bande dessinée", ça peut être très joli aussi.
Et ils ont affirmé que ce seraient des acteurs "live" ! Avec Robyn dans un des rôles principaux ! _________________ [KI: 8449668]
Inscrit le: 18 Oct 2006 Messages: 581 Localisation: au pays des montres et du chocolat!
Posté le: Lun 06 Avr, 2015 09:23 AM Sujet du message:
et on va avoir des cailloux qui nous tombent sur la tête si on ne court pas assez vite! _________________ La vie n'est pas une destination ;
elle est le voyage !
Posté le: Sam 29 Aoû, 2015 17:38 PM Sujet du message:
Super outil, de très bonne qualité!
Je reste un peu perplexe sur le résultat que je ne trouve pas très naturel. La vitesse de l'eau est lente, on dirait plutôt une rivière de gelée de confiture que de l'eau. L'eau est beaucoup plus fluide. Le générateur pour affiner les courant et l'écume c'est très bon. Mais attention, on risque comme dans leur vidéo de faire de l'eau qui remonte la rivière, alors que l'eau prend toujours le chemin le plus court.
Mais bon, avec Cyan tout est possible, on peut rêver de voir l'eau remonter la rivière pour que ce soit moins difficile pour les saumons!
C'est malgré tout très très joli!
Merci Ricky pour l'info!